tisdag 9 juli 2013

Blockamning

Nu har jag testat att blockamma sedan i fredags (tisdag idag) och sedan i fredags har han gått upp 120g, alltså hjälpte det.

Tänk att när jag suttit där och pumpat som en tok, fyllt på med lättöl och amningste av rädsla för att sina, så har jag istället byggt upp en överproduktion...

Jag har fått pumpa ut en gång extra, men annars ammar jag helt enkelt bara två gånger i rad på varje sida och aldrig från båda sidorna vid ett tillfälle :)

Det är skönt att det funkar, speciellt som jag  fått veta att jag har bra kvalité på mjölken och dessutom kämpat i nio veckor med pumpen för att behålla produktionen.

Har han fortsatt att öka på torsdag blir vi nog utskrivna från hemsjukvården, en milstolpe till avklarad :) 

Har fått lite panik över att vara i lägenheten i det fina vädret, så vi har åkt till mamma och pappa för att iallafall kunna gå ut i trädgården, mycket mysigt :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar