tisdag 2 juni 2015

Trött mamma pigg unge


Jag har missat att skriva om massor! 
Borde skriva om att Jonathan blev fint firad på sin 2-årsdag, med massa paket och tårta!

Sen har vi firat min mamma på hennes 65-årsdag, ingen kan tro att hon är en dag över 50! Så fin och fräsch är hon :) vi tog med henne och pappa och firade på restaurang och Jonathan skötte sig faktiskt bra! Fast vi fick åka hem rätt snabbt när han fick nog :)

Vi har också hälsat på syrran i stugan! Jonathan är ju lite kär i henne kan man säga, alla blonda är Johanna och varje gång vi är hos mina föräldrar springer han till hennes rum och hoppas att hon är där och ropar efter henne <3
Som ni ser är det total lycka när man får vara hos Johanna! ( sorry för vinkeln Johanna, men jag tycker det är en härlig bild!)
Inser att jag har fler fina bilder på Johanna och Jonathan än mig och Jonathan :)

För två helger sedan var vi inne på sjukhuset flera gånger med en hemsk huvudvärk som vägrade ge med sig och ett lite förhöjt blodtryck, alla trodde havandeskapsförgiftning igen och vi var ganska säkra på att träffa bebis lite för tidigt. Men efter 5 långa dagar med sprängande huvudvärk visade det sig vara hormonbetingad migrän! En tablett sen släppte det- helt ljuvligt! 

Så vi hann med vårt planerade samtal med aurora barnmorskan ihop, mycket nyttigt! Skulle jobbat till fredag, men kände efter migrän och rädslan för HF igen så gick jag lite in i väggen, så jag jobbade sista dagen i tisdags, två veckor kvar var rätt lagom :) 
Jag börjar bli tjock, svullen trött och tråkig. Vill bara sova och är konstant sugen på att äta, med lite över en vecka kvar till beräknat datum så börjar väl kroppen ladda... Ska bli skönt at bli lite mobil igen! 

Stackars Jonathan är sjuk- igen! Feber och hosta- igen! Och en urtråkig mamma som inte orkar göra så mycket på dagarna. Två veckor höll det denna gången, men är inte ett dugg förvånad när man ser i vilket skick vissa föräldrar lämnar sina barn på dagis...

Det var denna veckan jag tänkte vilat upp mig, men det blir ju sällan som man planerat, nu jagar jag uttråkad busig son istället, men det kanske jagar ut lillebror iallafall ;)

Svårt ibland att få Jonathan att vänta tills dagis med att gå ut...

Får man inte gå till diskbänken och leka med vatten blir man såhär ledsen 
Tills mamma löser det i badrummet istället :)

Är mamma för långsam i sitt jagande hittas sonen i fönstret- det höga fönstret

Tur att kära morfar besöker oss lite när mamma är tråkig 

Vi avslutar med en glad bild från besöket hos mormor och morfar i helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar