torsdag 18 juni 2015

Ja må jag leva...

Igår fyllde jag år, firade bara med närmaste familjen eftersom återhämtningen tar längre tid än jag önskat. 
Varje dag är ju grymt mycket bättre än den förra, men jag är otålig och vill verkligen kunna ut och röra på mig igen och framför allt leka med Jonathan ordentligt. 

Lucas är snäll och sover oftast 2-3h i rad mellan måltiderna, jämfört med Jonathan som åt varannan timma och inte alls gick att lägga ner, är det lyx. Lucas sitter snällt i sin babysitter eller njuter i bärsjalen utan att klaga :)

Pappa var här förrgår och hjälpte oss att fixa en grind och mamma har varit här och hjälpt oss med en massa saker i veckan. Vet inte vad jag skulle gjort utan min familj!!! Hade nog deppat ihop och fått lappsjuka om inte annat :) och det har varit guld för Jonathan att få lite extra uppmärksamhet! 

Funderar på vad jag skulle gjort om det inte var sommar och semester? Får inte lyfta Jonathan på 6 veckor, och blir ju inte sjukskriven för det, så om inte nick hade varit ledig hela sommaren hade det blivit problem... Tur att vi passade in tiden på året bra iallafall :) men det är våldsamt tungt att inte kunna vara där för Jonathan på det sättet jag brukar. Jag har dessutom förträngt hur låst man blir vid en liten, den sekund det tar från lugn till hungrig och att det bara är att mata direkt, men det är ju också väldigt mysigt :) 

Johanna var ju här igår för att fira mig ihop med mamma och pappa, så fort hon kommer är alla andra chanslösa, han älskar henne och släpper henne inte med blicken när hon är här :) en riktig idol kan man säga :)

Idag är det midsommar, vi firar med lite lunch hos von F och sen åker vi hem, vi orkar inte så mycket just nu, men det är bra att få komma ut och träffa folk! 

Så glad midsommar på er! 
Mormor och Jonathan fixar i trädgården

Pappa och bebismys <3
När mamma försöker somna om...
När mamma har gett upp och dricker kaffe haha

Morfar och Jonathan fixar ny grind 
Morfar är stora idolen <3 han gör alltid roliga saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar