onsdag 1 januari 2014

Nytt år

Vi firade in det nya året med Ullis och Stefan. Vi tänkte att de är mitt i bröllopsplaneringen och behövde en paus och vi ville vara hemma, så det var en bra kombination och två som vi verkligen vill fira in det nya året med :)  Jonathan hade en gnällig dag, så nick lagade all maten medan jag tog hand om Jonathan. 

Det blev älgentrecote med potatisgratäng till varmrätt och en helt ljuvlig apple crumble med glass till dessert. Trodde det skulle vara samma som smulpaj, men här gjorde man smulorna för sig och de var väldigt goda och knäckiga, äpplena förkokade han med kanel och stjärnanis. Jag har allt en fantastiskt bra "gubbe" jag :) kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira in det nya året! Ullis och Jonathan somnade lite i soffan, men var båda vakna till tolvslaget.

Nu firar vi första dagen på nya året med att Jonathan sover i mitt knä medan nick får sovmorgon :) 

Försöker få Jonathan att äta välling och mer gröt för att vänja av honom med att amma så mycket, men han bara vägrar välling och äter bara gröt ibland. Min lagade mat däremot funkar bra om man mixar. Knasiga unge! 
När jag gav honom välling såg han bara förolämpad ut, men vatten dricker han glatt i en pipmugg :) jaja det är ju tre månader kvar innan jag börjar jobba, så mycket kan ju hinna hända till dess. 
Han har ju redan blivit en stor kille som åker i riktig bilbarnstol och som står i sin gåstol, så rätt som det är händer det väl.

Gott nytt år alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar