onsdag 8 januari 2014

Dela glädje och sorg...

I söndags gifte sig våra fantastiska vänner Ullis och Stefan! Ingen strålar som en vacker brud och Ullis var vacker och Stefan stilig!!

Jag hoppas innerligt att detta par får dela mer glädje än sorg :) vigseln avslutades med spelmän från Dalarna, fantastiskt stämningsfullt :) efter vigseln gick alla till församlingshemmet och åt tårta, utom vi, vi åkte hem och matade Jonathan. 
Det var lite synd för det var många att prata med :) kände nästan lika många som på mitt eget bröllop! 
Det var många fina tal och när vi åkte hem halv ett hade de ännu inte hunnit dansa första dansen, hade varit kul att vara med och röja, men kände inte att jag kunde låta mamma o pappa sitta uppe längre när de skulle köra till Borås efter.

Det är häftigt med bröllop och så mycket kärlek till brudparet

Jonathan vill fortfarande inte äta gröt, däremot verkar det han kan plocka själv gå bättre ibland, och det som smakar nytt verkar gå bättre än det som är gammalt och vant. Sista goda var avokado, undrar om det är gott idag med. 
Jag hade ju hoppats att han skulle vilja ta välling, men det är tvärt nej, även om det är mer av min mjölk än av vällingen.

En dag kommer jag ju hitta vad han gillar! Han verkar ju vara intresserad även om han inte alltid vill ha. 
Jag behöver attackstäda lägenheten med då det kommer en mäklare idag, mest för att se vad han säger, han säljer nämligen en väldigt lik lägenhet i trappuppgången bortanför vår. Och det är ju ingen nackdel att flera mäklare vet att vi letar hus.

Nick var på hockey för första gången igår, han har tydligen bestämt sig för att bli Leksand supporter till Mattias stora glädje, men de kanske passar då det är ett lag med fans från alla möjliga håll och kanter :) det var väldigt tråkigt att ha hela dagen själv dock, då det även var hans första dag tillbaka på jobbet. Men Leksand spelar ju inte så ofta i Göteborg.

Det finns en tjej jag följt lite som hade ungefär samma bf som jag med sina tvillingar, men hon fick några veckor tidigare. Hon har funnits ganska mycket i mina tankar! Igår klarade hennes ena barn inte längre kampen utan fick somna in efter nio långa månader på sjukhus! Det är så orättvist när dom kämpat så länge så får de inte ens ta med sitt barn hem! All den stressen som ett barn på sjukhus innebär måste ha varit extremt jobbig, jag var nära att knäckas helt efter nio veckor, jag kan inte ens fantisera om hur någon mår efter nio månader. 

Idag tänder jag ett ljus för honom och de andra änglabarnen, hoppas det finns en himmel, en himmel där ni får leka, skratta och vara lyckliga barn. 




Vackraste brudparet i masthuggskyrkan



Jag vill ta dina glasögon mamma, roligaste leken :)


Ibland äter jag ju :)



Trodde ni ärligt talat att jag skulle sova??




More mister, less cosy

Gåstolen är en riktig hit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar