torsdag 21 november 2013

Ibland överraskas man...

Var ute och gick med tjejerna i föräldragruppen igår och beklagade mig över att jag tyckte vi inte får till rutiner. Kände mig lite kass för att vi inte får till det. Jonathan somnar alltid sent hos oss i soffan och han äter sämre av fast föda igen. Jag önskade att han skulle klara sig lite längre utan att amma om han åt ordentligt med gröt.

Men så kom vi hem och så åt han hela sin portion med gröt igår och idag igen. Sen när han somnade på mig lite tidigare än vanligt så bar vi in honom till sin säng och där sover han nu... Även om det bara blir en halvtimme är det på rätt väg! Vi tar tillbaka vår säng ;) och kanske sover han längre när han inte är jämte mig och känner lukten av mat. 

Nick är hemma och är sjuk, han försökte jobba trots det, men igår kom febern så det var bara att stanna hemma.
Jag och Jonathan har varit på babyrytmik idag, så han har kunnat vila en del ifred :)


På måndag ska jag en sväng till jobbet så då är nick hemma med Jonathan, ser fram emot att träffa lite kollegor och säga hej. Lite vuxna konversationer är vad jag behöver tror jag :) 

Det lönar sig att ringa runt lite, fick ett erbjudande på Kia om 4 för 3 påvinterhjul, men testade med däck-killen   som har lager i huset och han var ändå en tusenlapp billigare :) vill ha bra vinterdäck när vi har Jonathan i bilen :)

Nu för att jag hoppades på ett under, vaknade Jonathan med ett gallskrik och tårarna rinnande. Vakna ensam är inte hans melodi... Men vi fortsätter testa.





3 kommentarer:

  1. Sicken goding han är ju bildskön så det är makalöst<3
    Lätt och säga men oroa dig inte för få ihop rutiner även om man kan jobba för att få rutiner så att livet blir lite enklare, så kommer de när både du, nick och Jonathan är mogna. Kan tänka mig att livet fortfarande är i återhämtningsfasen med allt ni varit med om. För mig tog det ett helt år innan jag fann mig själv och kunde finna mitt eget lugn och när jag fann den så smittade den av sig på både A och Molly. Kram Laura

    SvaraRadera
  2. PS Släng inga kläder du kommer i dem så småningom!! Vill du så har jag Olga Rönnbergs bok om Träning för nyblivna mammor som du kan få låna. Jag började med den innan jag hittade Crossfit.DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du!!! Har boken, ska bara börja använda den ;)

      Radera