måndag 18 november 2013

Full helg!

I fredag var nick ute en sväng med en kollega och tog en öl, så jag och Jonathan umgicks med en godispåse den kvällen :) 

Sen i lördags var jag på möhippa för älskade Ullis. Fick dela upp det och vara med en stund på morgonen och komma tillbaka till kvällen igen. Var hemifrån i fem timmar innan Jonathan gav upp och blev otröstlig. 
Jag är så glad att jag åkte hem då, det var rätt beslut, han var ledsen när jag kom, men sken upp som en sol när jag gick in genom dörren. Han har kommit in i en tydlig period där han är så mycket  mer medveten och är mycket mer noga med att jag är hemma. 

Det är intressant, roligt men också lite jobbigt.

Vi försöker hitta lite rutiner med mat och sömn, men det är inte lätt. Jonathan vill somna för natten mellan 23-24 och sen vakna när nick går upp. Men jag vill få honom att somna utan att amma eller vagga honom till sömns och gärna mycket tidigare än så. 

Sen är vi ute på ganska mycket, så det är inte helt lätt att få till fasta mattider med gröt och sånt heller.
Men det kommer väl antar jag. Han åt iallafall sin första majskrok igår och han höll den själv :)

Idag var en tjej från Borås här som har nästan samma historia som vi, är så skönt att snacka med någon som varit med om samma sak. Sen har jag beställt julklappar. Funderar på om vi ska beställa dopkort eller hur vi ska göra. 

Är inne i en kass period där jag inte orkar tänka alls på vad jag äter, ibland är det bara så svårt att orka och vara fokuserad.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar