måndag 30 mars 2015

Försök till fixarhelg

Pappa var och fiskade i lördags, så mamma passade på att komma hit och hjälpte oss göra plats för jonathans sandlåda. Tyvärr var de gamla pallkragarna så dåliga att de behövdes kastas direkt istället för att flytta :/ men många gamla land fick iallafall lite ny jord :) 
Nick och Jonathan byggde ihop sandlådan han fått av morfar och mormor till jonathans stora förtjusning! Vilda hästar kan inte hålla honom därifrån när någon har verktygen framme :) han verkligen älskar det! 
Mamma stannade länge nog för oss att åka och handla sand till lådan, nya pallkragar och massa jord. 

Kvällen spenderade vi hos pillan och Mattias på födelsedagsfest, vi kunde till och med stanna kvar en stund då mamma och pappa tog med sig Jonathan hem på kvällen. Den stora planen var att vi skulle köpa grind och trappräcken till trädgården på söndagen och fixa sånt vi ville göra ihop. Istället fick jag en riktigt elak vagel i ögat och fick åka till vårdcentralen i Borås istället för hornbach i Göteborg :/

Var så svullen att jag inte kunde öppna ögat alls och tyckte såklart synd om mig.
Efter lite antibiotikakräm till ögat blev det iallafall bättre :) 

I veckan har vi såklart vabbat igen, stackars Jonathan verkar få tillbaka en riktigt elak hosta så fort han blir minsta förkyld och hostar sig igenom nätterna. Får se hur länge han håller sig frisk denna gången! 

Förra helgen var jag i Ullared med pillan och mamma, så Jonathan hade iallafall lite roliga saker att pyssla med när han var hemma :) 
Förra veckans magbild, nu är jag mer än en vecka längre än förra gången :)
Min och pillans vagn, undrar vilka vi shoppar till?
Självklart hittar vi en bil i Ullared!

Åka rutchkana med älskade Elias <3
Vill inte gå in efter dagis 

Skruva från varsitt håll :) lyckan är total


Bästa presenten! tack morfar och mormor!
Onda ögat...

Klätterapa hos mormor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar