måndag 13 april 2015

Full fart som vanligt!

I helgen var vi på sci Fi mässa, nick hade väldigt roligt och var lycklig som ett barn :) han pratade i en evighet med han som spelade darth vader och fick en autograf och vi tittade på utklädda människor och hade allmänt kul.
Lördagen spenderades ute i det helt ljuvliga vårvädret! Jag och Jonathan planterade lite grönsaker och nick tvättade bägge bilarna. Jag märkte dock ordentligt på kroppen att jag inte vilat så mycket i helgen, tror inte min kropp gillar att vara gravid... 

Fick träffa en läkare angående graviditeten idag, hon kändes så himla bra och tog mig verkligen på allvar. Jag hatar kommentarer som att alla är oroliga innan en förlossning, men jag har ju liksom lite mer än "alla" i bagaget. Hon föreslog en autora barnmorska som kan visa oss förlossningen och hjälpa oss föra fram våra önskemål. Hon föreslog också att vi skulle få en barnmorska som pratar mycket så vi vet vad som händer hela tiden och därigenom känner att vi har kontroll. Känner mig betydligt lugnare idag! 

Påsken som gick var Miz här, Jonathan njöt i fulla drag av att få visa sin älskade farmor precis allt! De spenderade massa tid ihop och lekte och pratade! Att han gillar sin farmor är det ingen tvekan om.
Hon fick till och med klippa honom och han satt hyfsat still :)

Vi hade även mamma, pappa, syrran och min mormor och morfar på middag och det blev lyckat :) efter ett misslyckat försök fick jag till och med till en tårta. 
Nu har vi bokat upp typ hela juli med besök av Miz, Tove och Seb och en vecka i Varberg, så nu hoppas vi på att jag och liten mår så bra så vi får njuta av sommaren :) 


Nyklippt Jonathan 
Jonathan och farmor
Röka pipa i vårsolen är väl lite av en lyx 
Tveksam hjälp i landen 
Superkul att gunga på morfars fot

Sandlådan är fortfarande en favorit
Spaljén är väl en stege ut från trädgården va? 

På sci Fi mässa

Allt vatten är roligt vatten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar