tisdag 3 mars 2015

Tråkig!

Blä! Känner mig så våldsamt tråkig på kvällarna! Igår när jag la Jonathan somnade jag vid sju med honom och sov hela kvällen, vaknade nu vid 04:30 för att inte kunna somna igen... Bara jag är vaken :/ längtar tills jag får lite energi tillbaka! Att vara gravid är inget min kropp tycker om helt enkelt, minsta promenad gör mig helt slut.

Jag har märkt en omedveten skillnad på både mig och Nick denna gången, ingen av oss ler och klappar på magen som vi gjorde sist, ingen av oss vågar känna för mycket innan vi vet att det går bra, även om det så klart inte riktigt går att låta bli. Den lilla killen i magen har för länge sedan passerat Leos födelsevikt och om man ska tro på apparna börjar han gå om Jonathan med... Trots att det fortfarande är tre veckor kvar tills grabbarna föddes i förra graviditeten. Många minnen poppar upp naturligt nu...

Har lite av ett lyxproblem på jobbet, är med och skattar ett projekt som jag tror vi får in i huset och personerna jag jobbar med där är ett sånt vansinnigt gott gäng att jag skulle villa fortsätta jobba med dem! Men istället har jag lyxen att gå hem och vara med mina barn till sommaren, så som sagt ett lyxproblem :)

Jonathan utvecklas så vansinnigt mycket, han testar massa nya ord och ljud, klättrar överallt skarattar och busar! Sen när Pillans My och Madde och Franckens Josephine har varit här har man märkt hur mycket han uppskattar leken med andra barn :) båda tjejerna bestämmer dock och tar honom bestämt i handen och går haha! 

Det har blivit lite vab i februari, men han har definitivt varit friskare än vi trott han skulle vara! Hade det inte varit för den elaka hostan hade det inte varit några problem alls :) 

Man kan inte lämna honom många sekunder innan han har klättrat upp på något eller försöker slå sönder något :)

Oh nu är vårt badrum så gott som klart, bara dörrfodren kvar :) helt ljuvligt att kunna duscha uppe :)

Min farmor somnade in förra veckan, känns i hjärtat att jag inte var hemma på jul i är och träffade henne! Nu tror jag hon gör sina goda pannkakor åt Leo i himlen ❤️
Före
Efter
Bustrollet
Putsar fönster som mormor
Att få peta på morfars verktyg är drömmen! 
Alltid uppe på något :)
Nya verktyg är bäst
Bästa morfar gungar mig på benet ❤️
Fina lilla farmor som somnade in förra veckan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar