torsdag 1 januari 2015

Jäkligt stolt mamma


Jag har inte kunnat skriva på ett bra tag då mobilen inte har varit uppdaterad och inte har fungerat med appen. 

Vi firade precis jul i England med Nicks familj. Det har varit väldigt bra och mysigt! En sak som slog mig lite mer än vanligt är vilken fantastisk son vi har!!! 

Killen som var mindre än ett mjölkpaket och sjuk när han föddes, är nu den socialaste och modigaste jag känner! 

Trots att han har träffat en himla massa nytt folk och befunnit sig i nya situationer och på nya platser, så har han tagit varje ny situation och människa hur bra som helst. Han har pratat (på sitt eget språk) med alla, nyfiket undersökt alla nya platser och gärna umgåtts med andra än sina föräldrar trots att han träffar dem för första gången. 

Han har ätit ny mat och ätit på pubar- inga problem. Så vad gör väl det att han aktivt behöver jagas, plockar rent farmors julgran från dekorationer och glatt klättrar upp i varje trappa han ser, när han är en sån liten tuffing? Han har vuxit så denna vintern <3

Att killen som under sitt första levnadsår knappt gick att lägga ner och som bara sov liggande på mig de första månaderna nu är så trygg är för mig helt fantastiskt!!! 
Jag är så stolt att mitt hjärta spricker! 

Någonstans har vi ju tydligen gjort rätt när vi alltid har låtit honom få närhet när han behövt det, även om det varit tufft ibland när man blivit sittande hela dagar med en sovande bebis på bröstet. 

Just nu kan jag inte sova då jag hostar vid varje försök, får kanske ringa till min VC imorgon för att se vilken hostmedicin jag kan äta. 

Dessutom viner vinden ordentligt och från någon riktning pressar vinden in vatten i taket för det regnade in lite i vårt vardagsrum! Jag som hoppades kunna vänta ett år med att byta tak så att vi får lite andrum! Men det vore väl för mycket begärt :(

Nu när vi började riva i badrummet hittade vi att allt vatten är ihopkopplat under golvet just där. 
Det betyder att allt vatten måste dras om så att vi inte får dolda kopplingar utan får allt vatten i källaren som det borde varit innan. Minst 20000 extra sådär är ju roligt... Vår rörmokare sa att han aldrig sett en sån lösning innan och han var inte nöjd!!!

Jag önskar jag orkade skriva allt som hänt sen sist, men får helg enkelt bara försöka bli bättre på att uppdatera er :)

Han älskar verkligen Sally :)
Hjälpa pappa att bygga is the shit :)
Första leken i snö- i England otroligt nog. Snöbollarna var nyss en snölykta :)

Hästen var spännande :)
Lek med farmor

Har man ingen drive in bio så skapar man en :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar