måndag 2 september 2013

Stolt!

Jag är så stolt över min lilla familj! 
Jag är stolt över mig och Jonathan för att vi fått amningen att funka. När man väger 875g när man kommer ut är det ju verkligen ingen självklarhet! 
Det gjorde ju att vi fick ha Hemsjukvård längre än om vi flaskmatat, det har krävts ganska mycket jobb och jag har varit nära att ge upp några gånger, inte minst under de nio veckor jag pumpade, men även nu med oron att jag inte ska ha mjölk nog, mjölkstockningar och annat. 

Ibland vore det bekvämt med ersättning, att kunna få lite hjälp att mata en natt så att jag kan sova, men i slutändan är det verkligen värt det. Jonathan går upp bra, får maximalt skydd mot sjukdomar och jag vet att jag gör allt jag kan för att han ska må bra ❤ 

Det är så skönt att vi fick det att funka, för många prematurmammor är det en sorg att inte kunna amma, att inte kunna ge sitt barn det extra skydd de desperat behöver! Tror det var 50% tur och 50% vilja... Det är jobbigt nog att bli bestulen på sin graviditet utan att bli bestulen på amningen också...

Jag är stolt över Jonathan som växer och utvecklas helt fantastiskt och som är så med hela tiden! 

Är så stolt över nick, som är tillbaka på jobbet och som klarar av det efter allt han har gått igenom och jag älskar att se samspelet mellan honom och Jonathan, de älskar att prata med varann...

Helgen som var bjöd på kräftskiva hos Pillan och Mattias och deras goa  ungar, var kul att träffa alla och så gott med kräftor :) Jonathan och syrran fann verkligen varann med ❤






2 kommentarer:

  1. Du är så klok som kämpat igenom pumpningen och som nu kan amma... Och fortsätt så länge du bara kan - det är nyttiga vitaminer och en perfekt sammansättning för att han ska suga i sig precis ALL näring som finns i mjölken! DUKTIGA och KLOKA DU!!!!!

    SvaraRadera