torsdag 10 juli 2014

Sommar

I söndagskvällen söndags  var jag och Madde på bakluckeloppis i slottskogen och sålde saker, förvånansvärt roligt! Fick ihop en helt ok slant faktiskt. Den gick direkt till en ny skrivare, så att jag och nick kan skriva ut biljetter och annat.

Sen i tisdags var vi hos Anto och Savis, åt gott, lekte med barnen, badade i Polen och hade det hur bra som helst! Jonathan var helt utslagen när vi åkte hem, ett helt nytt ställe med massa leksaker och större barn är ju drömmen :)

Igår var vi vid sandaredsbadet med Calle och fossing en sväng. Hade egentligen inte alls tid, men det var så länge sen vi sågs att jag vi tog oss tid. Har det senaste blivit påmind om livets förgänglighet och att ta vara på vännerna är viktigare än att hinna göra färdigt vårt sovrum.

I söndags kväll fick vi den tragiska nyheten att min Fd sambo gått bort.
Vi var ihop i över 5 år och umgicks mycket innan det med.

Han var en man som inte lämnade någon oberörd. Han är en stor del i att jag är den jag är idag! Vi hade inte mycket kontakt längre, kanske ett mail på en födelsedag, eller ett grattis till varandras barn. Men jag sörjer ändå den person som fanns i mitt förflutna. Många av mina nära vänner sörjer också den framtid de inte fick med honom.

För mig som förälder är det värst att hans barn får växa upp utan sin pappa. Att han aldrig får lära dem spela gitarr, eller cykla.

Livet vänder fort och påminner om oss att ta hand om de vi älskar! De finns kanske inte där imorgon.

Wiee! Gunga är kul! 

Tack Gerd för fina bilden från min födelsedag! 

En lycklig badkille!!
Tur att husets gamla ägare gillade att fixa i trädgården, vi har ju lite fina blommor trots allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar