söndag 18 maj 2014

Jag älskar vårt nya hus!!!

 I helgen fick vi äntligen vårt nya hus och som vi trivs. Jag börjar tro att lägenheten gjort mig lite deprimerad, eller oss allihop. Vi är så mycket piggare och gladare här :)

jag och nick pratar mer, jag småäter mindre och vi kan vara ute! Jonathan kryper glatt runt inne och ute och är lyckligast av alla, vårt glada barn har blivit ännu gladare och han sover bättre! Hoppas det fortsätter så här...

Några fantastisk vänner och familj hjälpte oss att flytta och det gick hyfsat smidigt, men jag är fortfarande lite överentusiastisk över hur mycket man ska hinna och orka när man har en liten. Förr hade jag hunnit köra en del själv först så att det var så lite som möjligt för alla att bära, men nu packade jag in i sista sekunden... 
Sen kanske vi fortfarande är aningen tröttare än andra småbarnsföräldrar då förta året eliminerade alla reserver och lite till. Det är dessutom svårt att bygga nya reserver när man inte få sova en hel natt någonsin och alltid blir väckt innan 06 ;)

Men jag tror detta huset är helt rätt och ger oss definitivt en nytändning i livet :)

Det finns en del att göra, men ingen panik med något :)
Jonathan utforskar garderoben i sitt rum

Första ölen på altanen :)
Sol nästan hela dagen
De tidigare ägarna lämnade champagne, tyckte jag vara gulligt!!
Badrummet står på tur att fixa :)

Ullis var en omtyckt barnvakt ❤️❤️


Självklart hittar Jonathan skruvdragaren det första han gör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar