tisdag 27 maj 2014

Idag är jag så tacksam...

 För att jag har min pappa, han följde med till lägenheter (självklart klädd som den snickare han är) och pratade lugnt, sakligt och med pondus med städfirman.

 Nu har de tagit på sig att fixa bänken. Jag hoppas att de gör det också, det bara kändes så bra när de äntligen tog ansvar. Men det var tydligt att de aldrig hade gått med på att göra det om inte pappa varit med och om inte killen som köpte lägenheten sa att det inte var bränt och han är brandman.

Min fantastiska pappa hade innan han åkte till Gbg dessutom stannat till hemma hos oss och fixade färdigt listerna i vardagsrummet. Så nu är det klart och iordningställt :) är supernöjd!

Jag är också tacksam för våra fina vänner som kommer på spontanbesök så vi får vara lite sociala och visa upp vårt fina hus :) Jag och Madde planerade ihop  att sälja saker på loppis  i sommar :) så vi var lite driftiga också. 

Jag är också tacksam för att vi fick just det här huset, känns redan som om vi alltid bott här, som att vi hör hemma här. Har varit guld att kunna sitta ute i solen de sista fina dagarna med!

Jag är tacksam för att jag har en familj som ställer upp när som helst vi behöver det och för att vi har vänner som gör det samma :)

Kan fortsätta rabbla en stund till om att jag är glad över min friska son, min stöttande man men ni fattar grejen ;) idag är en bra dag...

Det har varit fullt hus sen vi flyttade hit, först hjälpte mamma till att barnvakta Jonathan medan pappa och nick fixade  vardagsrummet, sen kom nicks mamma och syster i lördags. Det har varit mysigt att ha dem här :) i söndags bjöd vi båda familjerna på morsdagmiddag, mycket lyckat :) gjorde min första rabarberpaj på våra egna rabarber :)

Skönt med ett kök där man kan sitta sju vuxna utan att trängas :)

Idag är en dag där jag verkligen fattar hur lyckligt lottade vi är.

Nya poolen är poppis :)

Moster är ju toppenkul :)
Farmor Miz och faster Lisa får också leka :)
Lisa och Jonathan vinkar hej då när jag går till jobbet
Hmm... Någon funderar på att packa ner sin brorson och ta med hem...
Nya vardagsrummet

Matsalsdelen tapeten är för övrigt original 60-70 tal :)
Vi vet fortfarande inte vad vi ska ha här i den tomma  hörnan, vinnande förslag vinner en fika med rabarberpaj ;)

Den härligt stora matsalen i köket. Saknar fortfarande lampa. Men det kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar