tisdag 4 februari 2014

Inställda träffar och trött mamma

I måndags skulle jag ha träffat en tjejkompis, men så behövde hennes man jobbilen (för jobbet märklig nog ;)) så vi fick ställa in. Sen idag skulle jag ha promenerat med en annan prematurmamma, men då jag har fått ont i halsen vågade hon inte träffas. 

För er som inte har haft prematurer kanske det verkar konstigt att man inte ens vågar träffas ute, men då en liten förkylning ger vanliga barn lite jobbiga nätter så riskerar en prematur att bli inlagd på sjukhus. Det är helt enkelt inte värt risken att dom blir smittade även om den är liten. Jonathan verkar än så länge klara sig bra, men vi fortsätter ändå vara försiktiga, vill inte se insidan av några sjukhusväggar med honom igen! 

Har beställt halsband till mig och nick med Leo på, de blev helt ok, men företaget var hopplöst dåliga på att svara på mail och hade ett ickefungerande nummer. Men nu är halsbanden här iallafall, även om det tog mer än dubbelt så lång tid som utlovat. 

Är verkligen trött idag, Jonathan har haft några bråkiga nätter och jag mår inte 100 och ligger efter med sömn... Puh! 

Självklart kryper Jonathan helst dit han inte får vara ;)

Har haft lite ångest över att jag inte orkar ta tag i vikt och träning, men tänkte sen på hur jäkla långt jag kommit sen i somras då jag knappt orkade några hundra meter. Nu går jag lätt 5-6 kilometer och har varit uppe på en mil. Får vara nöjd med det istället :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar