fredag 8 april 2016

Tuffa april!

Nu är det april igen! Tre år sedan Jonathan och leo föddes! Jag blir alltid förvånad över hur mycket det påverkar mig! Att det kan vara så viktigt vilken månad det är! Jag saknar ju Leo alltid, men just i april är känslan av sorg mer påtaglig! Jag har tagit ledigt från jobbet den 25:e april, Leos dödsdag kommer jag nog inte jobba på många år! Det är många små minnen som ploppar upp här och var. För en månad sen var syrran med mig på östra för jonathans återbesök på Neo, vi promenerade för att gå honom att sova. Fy vad mycket ångest som kommer upp när man går där! Vi gick förbi bårhuset och jag kommer så väl ihåg när vi skulle klä Leo och lägga honom i kistan, en otroligt jobbig dag som jag våndats länge! När vi kom för att hämta honom hade dom tappat bort honom! Den halvtimmen det tog innan de fick ordning på vart mitt barn var är ett av mina värsta minnen i livet och jag kan aldrig förlåta dom för det! 

Men från döden till livet! Har blivit faster åt en fantastiskt liten Eddie!  Jag längtar efter att få åka till England och träffa honom, men jag får tyvärr vänta till sommaren, är ju viktigare att nick får se sin systerson :) 

Mina barn verkligen älskar varandra och börjar äntligen kunna leka! Älskar när Jonathan sitter och ger något till Lucas - din tur Luki! Hjärtat spricker av stolthet!!! Sen är dom inte alltid snälla men vilka barn är det?

I måndags började jag jobba, jag har massor att göra direkt och jag älskar det! Jag är inne i en för mig helt ny del av konstruktionen, men det är fantastiskt duktiga personer som jobbar, så det är en ynnest att få jobba med dom :)

Sen har jag börjat med en grej dom heter mamma fitness, en tjej som heter Olga Rönnow började med träning och mat speciellt anpassad för kvinnor som fött barn. Man bygger först upp core muskulaturen för att sen öka på, något jag inser nu att jag saknat massor i all annan träning. Sen äter man, mycket men rätt, jag äter 6 gånger om dagen, mycket proteiner blir det och ingen pasta eller snabba kolhydrater. Jag tackar mamma fitness för att jag känner mig så pigg, har sovit för lite med sjuka barn och annat men jag har ändå massa energi! Dessutom har jag minskat midjemåttoch vikt rejält på bara några veckor! Utan att vara hungrig alls! 

Lucas öskar mat


Ungarna älskar skogen <3
Kan man inte göra allt själv får man smygkolla när brorsan gör det :)

Oskyldig Jonathan-eller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar